gikas

Den perfekta väskan

Publicerad 2011-02-02 23:29:59 i Allmänt

Inom familjen florerar en seglivat myt om att jag skulle ha alldeles för många väskor. Vet inte om de räknar alla väskor jag haft i hela mitt liv för då är det klart det blir några stycken, men räknar man de jag använder just nu så är det ett fåtal, en svart och en vit beroende på säsong. Vad gäller små partyväskor har jag några fler, en vit, en svart, en brun och en röd. Det är inte alls speciellt många för flera av dem har några år på nacken och är väl använda. Lågprisväskor håller sig inte snygga hur länge som helst så då byter jag ut dem. 

Den jag använder nu är en ganska stor, svart påsväska som jag köpte för kanske 100:- och som jag haft i 2 år. Den är väldigt opraktisk för alla sakerna hamnar huller om buller och är svåra att hitta då den har svart foder. Det är dags att byta ut den mot en ny fräsch vårväska. Nu går tankarna att jag ska söka efter den perfekta modellen för då kan jag tänka mig att den kan få kosta lite extra, men då är kraven höga:

* Den ska vara snygg
* Den ska har rätt färg
* Den ska ha ljust foder
* Den ska vara lagom stor
* Den ska vara skön att bära
* Den ska ha praktiska fack
* Den ska helst kunna stå upp när man ställer den ifrån sig
* Den ska gå stänga med dragkedja av bra kvalitet
* Den ska ändå ha en rimlig prislapp 

Var hittar jag en sån´????
     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela