gikas

Sittpuffar

Publicerad 2011-02-27 18:28:37 i Allmänt

För något år sedan såg jag två unika sittpuffar i vitt konstskinn på Blocket som jag föll för direkt och bad mina föräldrar frakta hit ända från Stockholm. Tanken var att sy dynor i något läckert tyg och sätta ovanpå, alternativt en mjuk fårfäll. Eftersom skivan ovanpå är hård så kan de även funka som soffbord. Den mindre av de två puffarna har vi på Ines rum just nu, men det kan bli så att den får vara blickfång i nya tv-rummet för då får vi även en extra sittplats där.

Den större får tyvärr inte plats så den försöker jag hitta en köpare på. Såg i en inredningstidning att sittpuffar är en starkt kommande trend så då borde det inte bli alltför svårt att hitta ett nytt hem. Jag betalade 1500:- för båda två, men eftersom den stora står här och är i vägen så säljer jag den billigt för 300:-. Har du plats så tveka inte.  
    
(På bilden slängde jag bara på en liten fäll för att visa ungefär hur jag tänkte göra. De finns ju i olika färger och storlekar och på den här puffen skulle det kanske krävas två stycken för att se riktigt bra ut)  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela