gikas

Mitt i veckan

Publicerad 2011-02-23 23:50:05 i Allmänt

Flextid på jobbet är helt suveränt. Trots en liten välbehövlig sovmorgon så behövde jag inte stressa kände jag...ända tills Ines blev bajsnödig precis när vi var redo att gå och bilen vägrade starta i kylan. Så typiskt! Måste förresten få visa några bilder på det lilla busfröet som lyser som en solstråle varje dag.  


P g a dålig planering så blev det akut att fixa en handdukstork till tvättstugan så då fick jag en anledning så god som någon att besöka mina gamla arbetskamrater på elgrossisten under lunchen. Saknar dem faktiskt, så det var najs att få träffas igen. Åkte direkt hem med torken till grabbarna som bygger i källaren och slängde ihop lite mat till oss allihop innan jag vände tillbaka till nuvarande arbetsplats.

Blev några timmars övertid p g a allt bestyr idag, så först på kvällen tog jag omvägen via Birsta innan jag åkte hem för inköp av div småsaker. En flytande eyeliner från Bodyshop, schampo, en ny almanacka och handkräm från Biotherm som visst ska vara helt suverän enligt expediten. Första gången jag ser att en handkräm är "water resistant", men det borde borga för att den klarar en och annan handtvätt. Upp till bevis....

Precis innan stängning så sprang jag in på Buketten och köpte två buntar tulpaner för att försköna ett annars ganska kaotiskt hem mitt i pågånde renovering. 
 
Andreá stod på mässa hela dagen i går och gjorde PR för sitt och kompisarnas UF-företag. UF står för Ung Företagsamhet och det är projekt i skolan där de får starta och driva ett företag under verkliga former vilket är ett helt suveränt sätt att lära sig på. De här tjejerna driver Kids Fun som ordnar kalas för barnfamiljer. Jag hjälpte dem att rita motiv på tröjorna som de skulle ha i montern. 

Fyller ditt barn år snart så passa på att leja de här duktiga tjejerna så tar de hand om allt kring kalaset medan du kan åka och shoppa, boka tid på spa eller bara läsa tidningen i lugn och ro - värt varenda krona.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela