gikas

Gatufesten lördag

Publicerad 2011-07-10 03:07:11 i Allmänt

Vi har precis fått hämta hem heltäckningsmattan som ska ligga nere i tv/mys-rummet så då passade vi på att nyttja släpvagnen (som blir kvar hos oss över helgen) till att köra bort allt skräp som blev över efter köksrenoveringen. Underbart att få det gjort. Nackdelen var att vi kom sent in till stan där Ines skulle få kolla på Nikelodeon-showen för barn med bl a Amy Diamond, Sara Varga och Markoolio - vi hann se några låtar på slutet och det verkade räcka för Ines som inte var lika peppad den här gången. Hon är inte riktigt i form, lillgumman, har haft lite feber de senaste nätterna trots att hon varit pigg på dagarna. Vi tror att det beror på värmen och för lite vatten så vi försöker få henne att dricka mer.
Efter showen och en bit mat så åkte Nils till båten medan jag och Ines fördrev tiden med lite shopping, glass och ett par karuseller. Ines sov som en stock när vi kom hem och blev på ett uselt humör när vi väckte henne för en sen middag. Lite fick vi i henne men sen ville hon gå och lägga sig igen. Jag och Nils satt kvar länge på altanen med ett stort fat plockmat och bara njöt i det ljumma vädret, men vi fick turas om att gå in till Ines för hon hade trots allt svårt att slappna av och somna om. Nu är klockan tokmycket och alla utom jag sover. Nils ligger i den nya schäslongen och jag har själv märkt att den är nästan omöjlig att hålla sig vaken i eftersom man sitter/ligger så skönt i den, ska dock se om jag kan få över honom till sängen i stället. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela