gikas

Nintendo Wii

Publicerad 2011-07-13 01:04:14 i Allmänt

Ella blev lovad ett Nintendo Wii i julklapp, men det är först nu som vi har köpt konsollen. Undrar vem som är gladast, Ella eller Nils? Han köpte nämligen till ett fågeljaktspel och är som ett barn på julafton nu när de håller på och testar det. Bird Hunt från Elgiganten.
Wii Sports och resort följde med i kartongen, men Ella ville absolut ha Wii Party så det fick bli ett sånt också.
Gissar att det kommer att bli så att man tröttnar rätt snabbt på spelen så ska de ha några ytterligare så är det nog klokt att hålla utkik efter begagnade. Av Nils iver att döma så är han riktigt nöjd med dagens inköp i alla fall. Ungarna däremot har gett upp och gått och lagt sig.
Innan jag gör detsamma så måste jag bara berätta vilket märkligt väder vi hade några timmar mitt på dagen. Det började med att vi satt ute i solen och åt en sen frukost när mörka moln närmade sig mycket snabbt. Vi hann i princip bara plocka in allt innan det började dundra och smattra där ute. Det kom en hagelskur som var otrolig, iskulorna gjorde nästan ont mot huden och flög åt alla håll. I stan var det åska och kaos i trafiken p g a skyfallet. Nils ringde hem och varnade oss för att köra.
Som tur var så hade det slutat regna när det var dags att åka in till Levitas för en ansiktsbehandling som jag har fått presentkort på genom en tidning. Det var helt underbart att bli ompysslad och säkert nödvändigt för mitt stackars trötta fejs. Något man borde unna sig minst ett par gånger per år känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela