gikas

Så var vi där igen...

Publicerad 2011-09-03 19:21:28 i Allmänt

Solo en hel vecka i sträck för igår åkte Nils till stugan inför älgjakten. De börjar inte förrän på måndag, men det var visst en massa saker som skulle fixas innan dess. Vilken tur att allt här hemma redan är fixat då - not. Fast sånt kan ju vänta, lugn i bussen mama. Jag vet nog vad det är han inte vill missa i helgen, bastukväll med grabbarna och kanske ett besök på den lokala puben. Missförstå mig inte, han är väl värd det där och jag vill absolut inte beröva honom hans intressen, men det är asjobbigt att vårt hem aldrig blir klart när han har tagit på sig att fixa det men inte är hemma. Vad ännu värre är, vi ses ju aldrig så jag känner mig nästan ensamstående. Saknar ett normalt familjeliv. Ibland undrar hur det skulle vara om jag skulle dra iväg en vecka varje år plus ett antal helger i anslutning till det? Inte just för att jaga älg, men kanske något "tjejigare", typ shoppingresor. Det kostar en hel del precis som jakten men man kommer hem med något som familjen behöver, mat respektive kläder och skor. Varför inte? Hm, tror jag ska lägga fram förslaget när han kommer hem. Kanske jag ska skaffa mig en hobby också som tar upp resten av min tid.....Bitter? Nja, kanske lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela