gikas

Jägaren är hemma

Publicerad 2011-09-27 20:58:42 i Allmänt

Äntligen får jag se lite mer av min käre sambo! Båten är färdigmålad på insidan och större delen av jakten är avklarad så nu kan vi börja äta middag tillsammans igen ibland. Bara en sån´ sak liksom. På tal om mat så står han just nu och gör en stor laddning köttsoppa...på älg naturligtvis - mums. Hittills i år så har han skjutit tre älgar, två tjurar och en kalv men jag tror inte det är just från dem det här köttet kommer. Vill inte ens tänka på det förresten för då smakar det inte lika bra, stackars djur. Jag är nog för blödig för att bli jägare även om jag tycker det är rätt kul att skjuta prick. Älgkött är väldigt bra kött i alla fall, så vi får vara glada att det finns en hårding i familjen som kan trycka av.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela