gikas

Svindumt

Publicerad 2012-01-18 20:40:34 i Allmänt

Nils åker till Stockholm i morgon på värsta lyxjakten (om man nu kan kalla det lyxigt att få döda stackars djur). En man från hans jaktlag som bor där nere har bjudit in Nils och några till på vildsvins- och hjortjakt (om jag förstod rätt). De ska visst bo fint och det är visst "all inclusive". Tur det förresten, eftersom herrn kom hem med en saftig fortkörningsbot igår på 2400:-. Rätt åt honom, även fast jag har liiiite dåligt samvete som inte tänkte på att nämna när jag kom hem att polisen stod med fartkameran i Bredsand. Jag borde ha förstått att han inte skulle passera i futtiga 70 km/tim på väg till jobbet). Undrar om han lärde sig en läxa så att gasfoten åtminstone lättar en aning nu när han ska köra till Stockholm? Bara han inte kommer hemdragandes med någon trofé som ska upp på väggen. Kan faktiskt inte tänka mig något vidrigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela