gikas

Danskväll

Publicerad 2012-11-17 20:01:32 i

Nils var ute med jobbet igår och jag följde med Annika Å på dans. Dessvärre var det i princip bara den s k dansmaffian ute så det blev inte riktigt så kul som vi tänkt oss. Dansmaffian är medlemmar från stans dansklubbar och de dansar nästan uteslutande med varandra. De är oftast väldigt duktiga så det är kul att titta på dem, men samtidigt blir det som en stor uppvisning och jag tror att det skrämmer iväg "vanligt folk" som gillar dans men inte är ute lika ofta.

Jag har också svårt för att de rätt ofta är sportigt klädda, inte dressade för nöjesliv precis. Själv tycker jag att det hör till att man klär upp sig lite när man ska ut och roa sig en kväll.

Samtidigt förstår jag grejen eftersom jag själv dansade mycket förr om åren, man valde ju hellre ett "säkert kort" än chansade och bjöd upp någon okänd.

Några bra danser blev det i alla fall innan vi lämnade Parken och begav oss till stan och mötte upp Nils på en pub.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela