gikas

Baka kaka 1:a april

Publicerad 2009-04-01 20:05:38 i Allmänt


Jag som brukade baka typ två gånger om året förut har plötsligt blivit lite intresserad. Kan även ha att göra med att köket är uppfräschat så att det känns roligare av den anledningen. Ella och jag gjorde i alla fall en sockerkaka och ett gäng grahamsbullar när hon kom hem från skolan. Vi "provsmakade" sen så mycket att det inte kändes aktuellt med någon ordentlig middag så då fuskade vi med lite kallskuret i stället. Man får faktiskt göra så nån´ gång ibland  :-)  Ines fick däremot både mat och nybakad macka, så hon njöt i fulla drag och blev på ett riktigt bushumör efteråt.

Ella har haft stenkoll på att det är 1:a april idag och sa redan i morse att hon minsann inte tänkte bli lurad idag. Det upprepade hon flera gånger under bakningen också. (Det är nämligen så att jag har lyckats blåsa familjen flera år på raken nu till deras stora förtret, det har blivit lite av en sport)  - Nämen titta, hojtade jag när vi bakat klart, är det inte Ingrid som kommer ridandes på en häst där ute, är det Lillan...? Ella rusade fram till fönstret och spanade ivrigt - Var, var då??? - April april, det där var ju lättare än jag trodde, skrattade jag. Ella försökte se förnärmad ut men lyckades inte för jag hörde hur hon bubblade av skratt när hon sprang iväg på sitt rum.

De större barnen var lite knepigare den här gången; Jag skickade sms till Pontus att det ringt en bestämd dam från miljökontoret som hävdade att deras uf-företag inte lämnat in någon miljödeklaration för gruset de säljer och att de riskerade dryga böter. Till Andréa skickade jag att de sagt på nyheterna att livmoderhalscancervaccinet som hon fått en av tre sprutor av kan ge biverkningar i form av sken-graviditet. Båda trodde nog på det till en början i alla fall :-))  ha ha

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2009-04-02 13:06:50

Jisses vad söt Ella är! En riktig skönhet!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela