gikas

Orolig natt

Publicerad 2009-04-08 11:21:52 i Allmänt

Först var jag så dum att jag försökte sitta uppe och kolla på en repris av "Berg flyttar in" på datorn. Med vår tröga uppkoppling och överfulla dator som funkade det naturligtvis inte alls som det skulle utan blev ständiga avbrott och halvvägs blev det tvärstopp. Envis som synden satt och tragglade halv natten med det där för jag ville verkligen se hur det såg ut hemma hos Pernilla Wahlgren.

När jag tll sist gav upp och kom i säng så han jag inte mer än somna när Ines började krångla. Hon grät en skvätt, jag stoppade in nappen och bäddade om henne, det var tyst en stund men sen började det om igen.....så höll vi på hela långa natten kändes det som. Förmodligen var hon lite orolig i magen. Sista gången när jag precis höll på att somna så hörde jag hundens klor mot golvet, han skakade på sig och krafsade intensivt för att "bädda" sin dyna behaglig (som om det skulle hjälpa - den är ju redan platt liksom). Det är aldrig riktigt tyst i vårat sovrum, visserligen slapp jag snarkningar eftersom Nils jobbade natt, men då höll de andra två låda i stället. Känner mig helt vimmelkantig av trötthet, fast den delvis är självförvållad så är det ju bara att bita ihop.
 
Nu har Ines somnat igen efter morgonens lek och jag ska städa undan, baka något, fräscha till mig, duka och fixa tårta innan Frida och hennes födelsedagsgäster dyker upp vid fyra-tiden. Får nog leva på fikabröd hela dagen för kl sex ska jag iväg och hålla en Gangstar-visning i stan och blir borta hela kvällen. Hoppas jag inte somnar på vägen dit bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela