gikas

Underbara barn

Publicerad 2009-04-23 12:08:58 i Allmänt

-Maammaa! Ropade en liten röst från spjälsängen - Maammaa!...Ännu högre och då insåg jag att det inte fanns någon återvändo till sömnen utan bara att kliva upp. Där satt min älskling med rosiga kinder och hoppade glatt upp och ner av iver inför en ny dag och alla dess äventyr. Tänk om vi kunde fortsätta att ha barnens sinne för att leva i nuet även som vuxna. "Här och nu har jag inga bekymmer alltså är jag jätteglad". Inträffar något dåligt så gråter man en skvätt men sen är det bra. Små barn går inte och grämer sig eller ältar problemen utan de går bara vidare och hittar på något kul.

När man lyfter upp Ines ur sängen så sprattlar hon med armar och ben och ler med hela ansiktet innan hon bjuder på en härlig kram eller en stor blöt puss. Ibland kryper vi ner under täcket och bara myser, men oftast vill hon igång och leka på direkten och då är det en snabb flaska välling som gäller. Varje dag upptäcker man nya saker som hon kan, nya ljud, nya rörelser. Det är otroligt vad fort det går, min lilla bebis börjar bli stor.

Stora barn är också underbara. Läs bara den här texten som Andréa skrev på mitt paket i julas:

"Mamma, Kära mamma jag älskar dig, du är underbar och ställer alltid upp för mig.
När jag är ledsen får du mig att le, till dig finns så mycket kärlek att ge.
Den största platsen i mitt hjärta tillhör dig. Fast du är min mor är du som en bästis för mig.
Du lyssnar alltid på mig när jag vill prata, men du är också ganska duktig på att tjata (ibland).
Du betyder så himla mycket för mig, kära mamma JAG ÄLSKAR DIG! 
God Jul önskar din dotter Andréa."
  

Pontus kommer inte med lika stora ord, men hans härliga spontana kramar säger desto mer så det värmer minst lika mycket. (Vilka grabbar i hans ålder kommer och kramar om sina mammor på det sättet?!)

Lilla söta Ella är också fantastisk, hon börjar bli stor hon också och det märks ibland på humöret, men hon vill fortfarande ha sina mysstunder i min famn då hon är hur go som helst. Finns ingen som har ett så smittsamt och pärlande skratt som hon. 

Precis nu så hände något fantastiskt! Ines ställde sig upp själv mitt på golvet för första gången och gick mot mig med utsträckta armar, ett stort brett leende spred sig över hela hennes söta ansikte som sa "- kolla mamma, jag kunde!" 

Mina älskade barn - jag är så lycklig att ni finns!
  Hearts and Line Art Bow
Fyra hjärtan, ett till var och en. /Puss & kram från mamma 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-04-23 15:14:25

Må så gott i fjällena,prommisar väntar när du kommer hem!Hälsa alla flickorna!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela