gikas

Underbar vårdag

Publicerad 2009-04-12 17:15:40 i Allmänt


Äntligen lättade dimtäcket som legat över Sundsvallsområdet i flera dagar så vi fick njuta av den härliga solen. Säkert 15 grader varmt i skuggan och nästan vindstilla så jag satt i bara t-shirt till sist. Ella och hennes kompis Pella plockade fram cyklarna och hopprepen så då kändes det verkligen som riktig vår trots att det fortfarande är ganska mycket snö kvar. Tjejerna blev så varma efter all hoppning att de genast nappade när jag (mest på skoj) föreslog att de skulle rulla sig ett varv i snön. Jag ville inte rulla mig, men provade i alla fall hopprepet för att se om de gamla takterna satt i - som barn hoppade man ju jämt. Jo då, trots att kroppen kändes lite "tröghoppad" så funkade det riktigt bra. Hopprep är ju en riktigt bra träning så det borde man ju göra ofta (om man har koll på knipmusklerna vill säga :) 

Ines sov i vagnen och jag var lite orolig att jag hade klätt henne för varmt. Det är ju hur svårt som helst att bedöma hur mycket kläder som behövs nu när vädret växlar så fort. I går kväll var det ju riktigt kyligt när Nils gick ut med hunden och idag nästan sommarvärme. Lillstumpan verkade dock inte lida någon nöd utan vaknade med ett leende lagom till mellis-fikat ute på bron som tjejerna fixat. 

Jag bör nog egentligen tänka mig för i solen. Fick några pigmentfläckar i ansiktet när jag solade som gravid och är dessutom blek som en alvedontablett så man kanske skulle vara lite försiktig med "stekningen" så här i början av solsäsongen. Vill ju inte gärna se ut som en nyckelpiga i nyllet - röd med massa fläckar. Jag har väl egentligen aldrig varit någon direkt soldyrkare som gillar att bränna på i timmar, men en dag som denna kan man ju inte göra annat än njuta när det värmer så skönt på kinderna.  


Såg förresten en fjäril fladdra förbi....den stackaren måste väl ändå vara lite väl tidigt ute...?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela