gikas

Årets första dopp

Publicerad 2009-08-06 17:45:33 i Allmänt

Vilken natt! Ines vaknade varje kvart kändes det som. Hon var lite febrig från och till hela gårdagen men jag tror att det härrör från vaccinations-sprutan som hon fick för ett par veckor sedan för sköterskan sa att det kunde bli så. Hon var kokhet i natt också så jag gav henne Alvedon och lite vatten. Vid halv fem provade jag om inte välling kunde ge henne lite ro att sova, men det var först när hon fick lägga sig i min säng som vi båda kunde sova. Vaknade vid 11-tiden och kände mig alldeles vimmelkantig av allt natt-spring. Tur att jag inte behövde pallra mig iväg till dagis och jobb i alla fall.

Nils har varit ute ett dygn och åkt båt med några kompisar så när han kom hem mitt på dagen så velade vi lite mellan en vända till stranden och "måstet" att måla klart huset.....det blev stranden.

Badkrukan Erica tog årets första dopp och måste erkänna att det var riktigt skönt. Ines höll inte med alls och jag vet inte om det var vattnet eller den otäcka sanden som fick henne att klaga högljutt.

Nu blir det hamburgare och sen ska våra nyinköpta vattengevär laddas. Blir inte förvånad om ett prestigefyllt krig blossar upp här hemma snart.....Vi väntar främmande av Maria och Hasse så vi har förberett dem på att det kan bli blött. Senare i kväll kan det bli en tur till stan för mig och Nils där det är uppladdning inför Drakbåtsfestivalen i helgen. Magnus Bäcklund uppträder (om jag inte är helt felinformerad).

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela