gikas

Fullständigt kaos

Publicerad 2009-08-11 01:39:30 i Allmänt

Vet inte riktigt vad som utlöste det hela, men plötsligt började vi röja i barnens rum och det slutade med två stora säckar sopor, lådor med "loppis-prylar", hjälpsändningskläder och ett fullständigt kaos här hemma! Eftersom vädret lämpade sig utmärkt för utomhus-målning idag så var det egentligen "bara" det vi skulle göra, men när man fått upp farten så är det lätt hänt att det ena ger det andra liksom....

Vad underbart skönt det är efteråt när man har fått en massa gjort - särskilt sånt som man kanske har gått och gruvat sig över att ta tag i. Nu gäller det bara att få iväg alla säckar och påsar så det inte ser för jäkligt ut i flera veckor. Fick jag bestämma så skulle jag fortsätta röja, men då man lever med en "kan-vara-bra-att-ha" person så får man ta det lite vackert och invänta rätt tillfälle, he he. 

Jag tänker i första hand på förråd och garage nu, men det är minsann heliga områden som ska behandlas varsamt.....men bestämt, för annars kan man inte ens rubba en rostig spik utan att först fundera om den kan vara användbar om typ 10 år. Fast jag kan väl erkänna att jag är lite likadan när det gäller min garderob, om jag bara hade något som passade till den här kjolen så skulle den vara skitsnygg....alltså blir den kvar på galgen även fast den hängt oanvänd i flera år. Jag kanske ska ta och fylla en säck jag också och föregå med gott exempel...?  

Det blev i alla fall en del målning gjort i dag, all panel är färdigmålad och jag har börjat på balkongräcket. Egentligen skulle vi måla båda två, men några av brädorna och en stolpe var i så dåligt skick att vi bestämde att Nils skulle byta dem. Några ynka brädstumpar rikare och 500:- fattigare - shit vad dyrt det är att renovera!!!

Ingen vits att visa några bilder från röran, men lovar att publicera slutresultatet  ;-)  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela