gikas

Gammal som ung släppte loss

Publicerad 2009-08-09 22:17:42 i Allmänt

I går kväll lämnade vi Ines i sina storsyskons händer och tog bussen in på stan för lite party. Underbar "utomlandsvärme", många kända ansikten och bekantas bekanta (förutom Korsta´s drakbåtslag) så det var definitivt läge för en trevlig kväll. Coverbandet Collinis spelade mest gamla kända hits så det blev riktigt drag i det enorma tältet. Vi hade några musiker i gänget som inte var rädda för att släppa loss så det blev värsta allsångsstämningen vid vårat bord - Jättekul!

Det var rätt länge sedan jag och Nils var ute tillsammans och hade så roligt ihop tror jag. Det är viktigt att man tar sig tillfällen att umgås på tu man hand utan barn ibland tror jag. Vi är ganska lika också, gillar dans, musik och socialt umgänge, gärna lite knäppa påhitt - man har inte roligare än man gör sig, liksom. 

Jag kan tycka att det är spännande att bara få sitta och kolla på folk, alla typer, åldrar, färger och former. Det finns så många udda typer som fångar ens intresse. I går såg vi en äldre man med lång rock, hatt, en plastmask för ansiktet och en "bergsprängare" i ett band över axeln. Vi gissade att han tillhörde Rättspsyk´s supporterklubb :-))  

Mitt emot oss satt också ett gäng i ca 20-årsåldern som inte såg särskilt udda ut men som däremot hade ett litet annorlunda beteende. Den ena killen satt mellan en annan kille och en tjej. Det var helt uppenbart att killarna flirtade med varandra och gjorde sexuella anspelniningar (tungor, tafsningar o s v), men samtidigt satt tjejen på andra sidan om killen i mitten och såg ut att vara tillsammans med honom (de höll om varandra, kysstes och dansade hett). När han ägnade sig åt tjejen så såg den andre grabben less ut. Till sist gick de alla tre. Jag kunde inte låta bli att undra; vem var ihop med vem? Alla tre? Är det vanligt att dagens unga är bisexuella och håglar med flera stycken, samtidigt? Jag lägger inga som helst moraliska värderingar i detta, men är vi kanske mossiga som höjde på ögonbrynen...?     

Annars älskar jag tillställningar som denna där alla åldrar finns representerade, Sverige är alldeles för ålderfixerat och jag tror att det många gånger hämmar folk från att göra det de känner för. Man placeras i ett fack och förväntas vara på ett visst sätt enbart p g a en siffra. Personligen umgås jag lika gärna med gamla som unga bara de har härliga personligheter. De gamla har varit med om mycket, men samtidigt kommer varje generation med något nytt som kan vara minst lika intressant. Varje ålder har sin tjusning heter det ju.   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela