gikas

Värd varje krona?

Publicerad 2009-08-05 23:29:47 i Allmänt

Oops, jag råkade visst köpa den dyra vinteroverallen till Ines idag. Intalade mig att den är värd varje krona p g a kvalitet och passform. Kanske inte är hela sanningen för jag lär ha bidragit en del till märkets höga status också genom att godkänna priset. En del av Molo´s kläder tycker jag är alldeles för pråliga, men de är sköna och sitter fint.   

Förutom att jag föll för design och utseende, så resonerade jag som så; att Ines är för liten för att tala om ifall hon fryser eller blir blöt så då är det extra viktigt att hon har bra kläder på sig. Finns säkert betydligt billigare och minst lika bra overaller, men nu när den värsta köp-ångesten har släppt så känner jag mig nöjd och övertygad om att det här blir bra. (Skönt att man i alla fall slipper handla handskar, vinterskor och mössa än på ett tag)
 Fin va!!!  

När det gäller barnkläder har jag haft lite otur som sällan haft någon att ärva efter, det har inte ens stämt mellan syskonen vad gäller storlekar och sånt. Alla barnen är dessutom födda på första delen av året så det har inte riktigt varit säsong att önska sig kläder i present heller, särskilt inte alla dessa svindyra vinterkläder som man får ångest över varje höst. 

Jag köper verkligen inte bara märkeskläder, men det drar iväg rejält ändå eftersom det är många i familjen. I bland skulle jag önska att det bara vore att stoppa in alla i bilen och åka iväg på en och samma affär och bara ekipera ungarna med allt de behöver på en och samma gång. I stället är det ett väldigt planerande, kompromisser, pusslande och en ständig prisjakt för att få till det. Man vill ju samtidigt tillgodose allas olika smaker också.

Det är faktiskt ett rätt tufft, tidskrävande och inte alltid så roligt jobb att vara "inköpschef" här i familjen. Det är ju inte bara kläder och skor som ska matcha budgeten. Tur att man är så rik på kärlek att det är värt all möda :-)            
    

Kommentarer

Postat av: Yvonne

Publicerad 2009-08-07 09:20:24

Diggar verkligen den overallen. Själv fyndade jag en röd Polarnoverall på Tradera i våras. Den lär Tuva-Li kunna ha...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela