gikas

Varför tapeter är så dyra

Publicerad 2009-08-25 22:24:38 i Allmänt

När vi köpte tapeter till hallen uppe för ca 4 år sedan så minns jag att det krävdes en viss övertalning för att Nils skulle gå med på att köpa så dyra rullar, de kostade runt 300:-/rullen och låg i de lite övre prisklasserna. Vanliga "basic", Borosan kostade 79:- om jag inte minns fel. Nu ligger Borosan på 149:- och tapeter i liknande kvalitet som våra i hallen ligger på säkert 600-700:-. 

Med tanke på vad Andréa:s sovrumstapeter kommer att gå på så kunde jag inte låta bli att fråga i affären vad som har hänt med priserna eftersom de har stigit så mycket på så kort tid. Svaret blev att det har med Easy up-funktionen att göra, det har tydligen fördyrat framställningen. Kanske beror det också på att det har blivit allt mer avancerade och exclusiva tryck. Efterfrågan styr och tydligen är vi beredda att betala dessa summor i vår strävan efter trendiga och vackra hem.

Personligen skulle jag gärna sätta upp mina tapeter på gammalt hederligt vis, genom att rolla limmet på baksidan i stället för direkt på väggen, om det innebar att jag slapp betala dubbel så mycket. Det är ju ändå rätt "easy" det också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela