gikas

Vet inte var jag ska börja

Publicerad 2009-08-23 22:52:13 i Allmänt

Nu är det bara sånt kaos här hemma och så mycket att göra så att jag inte vet var jag ska börja. Tänk om man hade ett trollspö att vifta med så var allting klart. Vi har inget spö, men känner oss piskade ändå (särskilt jag) för om bara två veckor är det älgjakt och då ser man knappt röken av sin andra hälft. Alltså måste vi ligga i som attan för att hinna få klart det viktigaste innan han ska iväg.   

Så klart var det mer jobb med Pontus gamla rum än vad jag föreställt mig. Vi rev bort två garderober och då var det naturligtvis inget innertak där under så det innebär att hela måste rivas och bytas ut. Sedan provade vi att riva strukturtapeterna som ska ersättas med en slät tapet....det gick inte heller smidigt. Återstår två alternativ - renoveringstapet eller nya gipsskivor. För bästa resultat så lutar det åt renoveringsgips. Suck, varför kan det aldrig bara gå som smort?! Vi räknar med att en helrenovering av rummet kommer att kosta minst 6000:- innan det är klart, för golvet och troligen alla lister måste också bytas. Till det kommer några möbler, gardiner och andra inredningsprylar....

Fridas lilla rum borde rimligtvis inte ta så lång tid att få klart för där är väggarna fina och ska "bara" rollas med en annan färg. När alla lister är maskerade så räknar jag med att det är klart på en kväll. Färgen är redan köpt, men fattas bara att den inte räcker till två varv. Då skulle jag nog bli lika knäpp som hackspetten i Kalle Anka på julafton.

Tack och lov behöver inget renoveras i Ellas och Ines rum - där ska det bara "piffas" lite och sånt är ju bara kul  :-) 

Nils tycker dessvärre att ingenting av detta är kul så han har det nog allra värst. Fast å andra sidan får han ju snart vila upp sig på en stubbe i den rogivande skogen och dricka Jäger på kvällarna, medan jag är kvar här i kaoset.   





 

Kommentarer

Postat av: linnea

Publicerad 2009-08-24 11:14:36

Haha tack! :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela