gikas

Dan före dan

Publicerad 2009-12-24 02:02:57 i Allmänt

I morgon är det julafton och vi har fixat de sista förberedelserna. De äldsta kidsen "pimpade" granen.

Ines bakade pepparkakorna.

Ella hjälpte mig med sillen. Den ena varianten med västerbottensost, den andra med basilika, parmesan och soltorkad tomat.  

Vi testade också att göra ett Leila-recept på knäck med mörk chokladsmak (supergoda tyckte jag).

Nils och jag hade också lite matpyssel. Köttbullarna behövs det många av så där körde vi ett effektivt samarbete.

Efter allt fixande så blev det uppesittarkväll med glögg, godis, rim och kortspel. Jag förlorade hela tiden för jag var alldeles för trött för att tänka rätt, men mysigt hade vi i alla fall. Nu har det faktiskt hunnit bli julafton och jag vet i alla fall en som längtar efter Tomten...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela