gikas

På stan

Publicerad 2009-12-04 01:19:19 i Allmänt

I morse slapp jag krypa in i bilen genom bakluckan för nu var kupévärmen på. Det behövdes för nu är det betydligt kallare ute. Kanske kan vi hoppas på snö snart, det underlättar när man ska försöka få lite julstämning. Efter att ha lämnat Ines på dagis så åkte jag på stan och träffade Annika N, vi matchar varandra perfekt på shoppingrundan - lika uthålliga och ungefär samma smak. Först blev det en doppresent på Rummet och sen kollade vi på klockor. Jag tänker sätta upp en sån på önskelistan men vill gärna kolla in "rätt" modell först. Just det, köpte en mössa på Intersport också. Det var på tiden för mina två tidigare var både fula och inte speciellt varma. Jag avskyr att prova mössor för håret blir så statiskt och står åt alla håll sen, dessutom tycker jag sällan det är någon som passar mig. Det ser dock bättre ut nu när jag har lite längre hår som som sticker fram för annars ser de mest ut som en upp-och-nervänd äggkopp på mitt lilla ovala huvud, hi hi.

Jag hade noterat flera julklappar jag tänkte köpa idag, men det hanns inte med innan Ines skulle hämtas igen. Däremot tog vi en trevlig och god lunch på "Tant Anki & Fröken Sara" innan vi skildes åt. Det stället kan jag verkligen rekomendera, dagens soppa är jättegod och serveras alltid med en tjock skiva hembakat bröd och kaffe ingår. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela