gikas

Jag sitter inne...

Publicerad 2009-12-20 19:29:29 i Allmänt

Ibland känner jag mig som en oskyldigt dömd intern som sitter på en öppen anstalt och som bara får röra sig ute med fotboja när andra har godkänt det. Särskilt dagar som dessa då jag har suttit inne innanför dessa väggar utan någon större kontakt med omvärlden, mycket p g a kylan och att Ines är förkyld just nu. Arbetslösheten, bristen på vuxet sällskap och avlastning från min familj bidrar naturligtvis till känslan eftersom jag inte har så mycket stimulans i tillvaron för närvarande. Tiden med Ines är naturligtvis guld värd och jag älskar att se hennes framsteg, men jag har varit hemma så länge nu att jag börjar helt enkelt tycka att det händer för lite utöver de vardagliga sysslorna (som alla räknar med att jag tar hand om eftersom jag ändå "bara" är hemma).     

Vad tragiskt det låter när jag skriver ner det. Men faktum är att jag har blivit förvarnad om att man kommer att uppleva rejäla svackor som arbetslös, man lever i någon slags vacum vid-sidan-om medan alla andra trampar på i sina liv, man bli en pass-upp som känner sig både ensam och oviktig, t o m familjen har svårt att förstå. 

Allt detta fick jag höra på ett rekryterings seminarium som jag gick på redan innan jag officiellt var arbetslös, bara arbetsbefriad. Äh, tänkte jag, så kommer nog inte jag att känna. Det finns ju så mycket man kan passa på att göra tiden mellan två jobb, jag kommer att ha fullt upp....det är spännande att se vad jag ska göra härnäst.

Jag tänker fortfarande positivt den större delen av tiden, men svackorna kommer man inte undan och då känner jag mig verkligen fast, inlåst här hemma utan möjlighet att ta mig ut och göra sånt som berikar just mig. Tack och lov är det jul snart och familjen kommer att vara hemma mer, vi kommer att ha mycket att pyssla med och vi brukar ha riktigt roligt tillsammans. Då ska jag passa på och fylla på energiförrådet ordentligt så jag orkar lägga i en högre växel och rivstarta det nya året med enbart positiva tankar. Nu jäklar!      

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela