gikas

Kollat in rea-fynd och sömngångare

Publicerad 2009-12-17 00:37:04 i Allmänt

Bik bok ska lägga ner butiken i stan innan årsskiftet p g a alltför hög hyra i IN-gallerian så de har börjat utförsäljningen redan nu med 50% rabatt på allt. Lite för ungdomlig inriktning för att vara en av mina favvo-butiker, men jag åkte in ändå med tanken att om inte annat kanske hitta något till tjejerna. Fast faktum var att det blev mest shoppat till mig själv ändå. Hittade en härligt röd täckväst som livar upp i vintermörkret, några sköna bastoppar i längre modell, strumpbyxor, svarta leggings och en riktigt snygg kavaj-väst som jag föll för direkt. 
 

Härligt med lite färger i garderoben efter en ganska svart period. Helst ville jag ha ett par Groupie-jeans också för de ser ut som jeans-tights, men sitter mycket bättre på och glider inte ner som de kan göra med resår i midjan. Tyvärr fanns det bara ett fåtal kvar i fel storlek. Har ett par mörka och de är jättesköna. Hoppas modellen blir kvar till våren. Jag tänkte inte på det när jag köpte höga stövlar, men det är ju faktiskt bara slimmade byxben och/eller tights som funkar om jag ska använda dem. 

Ha ha, alldeles nyss kom Ella gåendes och sa "nu ska jag gå" - Var ska du gå, undrade jag (med tanke på att klockan nästan är halv ett på natten). "Till pappa", svarade hon som om det var den självklaraste saken i världen. - Nämen gumman, det är mitt i natten och du ska nog gå tillbaka till sängen i stället. "Ok" sa hon och gick. Det är inte första gången hon går i sömnen, förra gången snyftade hon förtvivlat över någon lapp som hon missat att lämna på skolan. Den gången tog det mig ett bra tag att fatta att hon inte var riktigt vaken för det ser verkligen ut som det. Lite creeepy och lustigt på samma gång. Nu ska jag själv krypa till kojs och hoppas att hon stannar kvar i sin säng resten av natten nu. God natt!      

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela