gikas

Sötaste luciatåget

Publicerad 2009-12-11 16:32:19 i Allmänt

I morse ringde väckaren tidigt för det var lussedags på dagis. Lite orolig att Ines skulle vara febrig efter vaccinationen igår, men hon visade inga sådana tecken. Möjligen lite mer klängig än vanlig för det brukar hon inte vara annars. Hemma var hon dock heltaggad när vi berättade att hon skulle få vara tomte på dagis. Så här ser en äkta "Lill-Nissa" ut när hon gör sig klar:


Efter alla fina sånger fick vi tomtegröt med skinkmacka och hembakade lussebullar och pepparkakor i alla möjliga (och mjöliga) utföranden. Storasyster Andréa hann vara med en stund till Ines stora lycka innan skolbussen gick.

Efteråt åkte jag till sjukgymnasten för massage. Nu gäller träning om jag ska få bukt med mina stela rygg- och nackmuskler som är följden av alla år med stillasittande arbete. Det verkar i alla fall som att alla kotorna sitter ungefär där de ska så det var ju bra. Mitt nyårlöfte får alltså bli att lägga in en högre växel både vad gäller träning och jobbsökande. 

Nu närmar sig fredagsmyset och jag väntar hem några fler ungar till middagen. Sedan ska vi heja fram Erik i Idol-finalen, men jag tror att det kan bli jämnt skägg för Kalle har verkligen vuxit mot slutet av tävlingen.   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela