gikas

Danskväll på logen

Publicerad 2009-07-31 03:07:45 i Allmänt

Anette G skickade ett sms och undrade om jag var danssugen. Självklart - alltid! (Tråkigt att det blir så sällan nu för tiden). Jag kollade att det fanns barnvakt hemma (eftersom Nils jobbar natt) och nappade direkt när jag fick klartecken. Äntligen en riktig sommardans! Att det var Scotts som spelade på Ånäsparken gjorde inte saken sämre.  

För många år sedan var jag en sådan som åkte runt på alla ställen där det var bra orkestrar, kunde gå på dans 2-3 gånger i veckan ibland (och åka många mil för att komma dit). Tack och lov hade jag en förstående make för det var så otroligt roligt, jag njöt verkligen. Dans är inte bara nöje utan grymt bra motion också, ger både muskler och kondition. Den ultimata träningsformen i mina ögon. 

När vi kom till Ånäsparken kände jag mig lite osäker från början och undrade om takterna skulle sitta i. Visst kände jag mig ringrostig och lite stel från början, men efter ett par danser så släppte det och jag kunde ge mig hän när jag hade turen att få dansa med något riktigt "proffs". Älskar när killen gör en massa extragrejer och inte bara typ "ett, två, ihop", fast då gäller det att vara skärpt om man ska hänga med - ingen alkohol. Såg bara en enda packad människa på hela stället så logdanser är ofta rätt nyktra tillställningar. De som dricker håller ofta till ute på parkeringen eller utanför dansbanan och det är skönt, inte alls lika många krockar som det blir när man dansar på krogen.

Scotts-gänget var inte bara snygga att se på, de spelade riktigt bra också. Modern, rockig musik blandat med gamla klassiker i upphottade versioner. Tyvärr drog de övervägande tjejer så det gällde att vara på hugget om man ville dansa, särskilt under "damernas".  

En jättetrevlig kväll som känns i benen - precis som jag hade hoppats. Längtar redan till nästa gång :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela