gikas

Massor av rea-fynd

Publicerad 2009-07-06 23:34:34 i Allmänt

En mulen dag trodde jag och drog till stan, men tji fick jag för precis när jag kom dit så skingrades molnen och solen kom fram. Typiskt, för även om jag bara hade några korta ärenden som skulle gå snabbt så satt hunden kvar i bilen så jag halvsprang nästan för att det inte skulle hinna bli så varmt för honom. Folk som ser en hund instängd i en bil en solig dag kan ju faktiskt vara snabba med att ringa polisen en sån gång om man har otur. Fast det var ingen fara den här gången, Egon var glad som en lärka när vi kom tillbaka. 

Efter det åkte jag till Jula i Birsta för att köpa två stolar i amerikansk stil att ha i trädgården. Fick tipset av Annika N som hade såna på sin altan och de var inte bara läckra utan både bekväma och billiga dessutom. Stolen kostade 299:- och fotpallen 149:-, nackdelen är väl att de är obehandlade så man får lite pyssel med målning men det kan det ju vara värt. Kunde inte låta bli att köpa en likadan i minimodell till Ines också, den kostade bara 129:- just nu.  
  
Efter det mötte jag upp med grannen Josefine och sötisen Elias. Vi började med en lunch på Café Charm där jag åt en jättegod wraps med kyckling och kesopesto, rekomenderas. Efter maten var Ines så trött att hon slocknade nästan direkt när vagnen började rulla. Elias var tapper och höll ut ett tag men sen tröttnade han totalt på shoppingen så Josefin fick ge upp och åka hem. Jag blev kvar rätt länge, men till sist orkade jag inte hålla efter min superbusiga dotter längre så då packade vi in allt  bilen och åkte hemåt. Här är några av fynden jag gjorde: 
  
En riktigt fin funktionsjacka till Ines med tejpade sömmar som hon kan ha lite kallare dagar eller på dagis till hösten, 70% rabatt på Exit. På Kicks rea köpte jag bl a Gilette rakhyvel (till Nils) för 59:- (ord 209:-) och fler såna här skoinlägg i silikon som gör stumma skor lite skönare att gå i. Just de här är för hälarna, men det finns även såna man lägger fram för att slippa den brännande känslan när man gått länge i t e x högklackat. Jag testade på Gatufesten och det hjälpte faktiskt.  
  
På Hemtex fanns de här söta krukorna med fat för 10:-/st och lyktan för lampljusolja 39:- som ska få skapa lite mys-stämning på altanen.  

Där köpte jag även nya ljusblå handdukar till badrummet, och randiga tygkorgar som kommer att passa kanon i Ines barnrum (som jag längtar efter att för börja inreda snart).   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela