gikas

Söta pigmentfläckar

Publicerad 2009-07-07 22:40:34 i Allmänt

Jag har blivit prickig, fått ett helt gäng  s k pigmentfläckar i ansiktet. Nästan alla har kommit de senaste två åren, men det är först nu jag börjar reagera och tycker att de blivit överdrivet många och faktiskt rätt fula. Därför passade jag på att gå en trappa upp (från kiropraktorn) och prata med skönhetsexperterna på Belle Visage ang detta.....Tjejen bakom disken gick igång totalt så nu kan jag nog allt om pigmentfläckar! 

Hon frågade direkt om jag nyligen fått barn och berättade att hormontillströmmningen under graviditet och amning är den absolut vanligaste orsaken till att pigmenteringen i huden rubbas och blir fläckvis överdriven då man utsätts för uv-strålning från solen. Det bästa (och enda) sättet att skydda sig - om man har anlag för detta - är att använda stark solskyddskräm, helst spf 50+ varje dag! Det lät inte direkt realistiskt tyckte jag. 

Många säger att pigmentfläckar kommer med åldern, men det dementerade hon direkt och menade att det var jag för ung för. He he det är inte ofta man är för ung för något nu för tiden, så det lät ju upplyftande i alla fall :-)

Det fanns såklart lösningar för oss som redan fått våra fläckar; Thiospot Intensive Creme 540:-, Ljuspuls och Bi-polarisk radiofrekvens, Epidermal Regenesi 924:- och Maya Peel ansiktsbehandling 1100:- per gång, möjligen upprepade behandlingar och gärna en kombination av flera behandlingar (finns säkert många fler alternativ också). De olika behandlingarna hittade jag i alla broschyrer hon gav mig, för det var helt omöjligt att följa med då hon beskrev dem för mig. 

Det var nog först och främst priserna på de olika behandlingarna som fick mig att sluta lyssna och i stället börja känna att jag kanske hellre ska lära mig att gilla mina fläckar....de kanske är lite söta ändå - som fräknar fast lite större ;-)  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela