gikas

Dansk design

Publicerad 2009-06-09 19:41:43 i Allmänt

Danskarna har bara hur bra smak som helst, det finns massor av märken som tilltalar mig; Eva Solo, Rosti, Stelton, Georg Jensen, Bodum, Arne Jacobsen, Ole lynggaard m fl. Bra design för mig är sånt som har en funktionell och bra form och som kan hänga med länge utan att kännas omodernt.
Eva Solo Smiley Skål Turkos Ø21cmSkål av Eva Solo

De är minst lika duktiga på barnkläder; t e x Katvig, Molo, Me too, Ubang, IdaT och Ej sikke lej
Glad tröja med "muggar" och randiga ärmar i ljuslila och vitt. Tröja från Molo

Idag hann jag med en blixtvisit på en av mina favvobutiker i stan som hade rea, Kharma. Där hittade jag ett superskönt, långt svart linne från danska Malene Birger till halva priset. Det känns tidlöst och mycket användbart.
 
Långt linne 249:- (ord 499:-)

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2009-06-09 23:14:45

Jag älskar malene birger! hennes baslinnen är oslagbara! hade de mycket rea i butiken?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela