gikas

Häst och familjefest

Publicerad 2009-06-14 01:20:51 i Allmänt

Lite fånig rubrik men jag kom inte på något annat (och det rimmade ju i alla fall, he he). När jag stod där med rumpan i vädret och rensade ogräs idag som kom det en häst förbi. Det är en ganska vanlig syn utanför vårt hus eftersom de brukar rida på stigarna kring Fiskdammen så jag kollade inte så noga. Fast när just den här ryttarinnan hälsade extra glatt så såg jag att det var Ella som var ute och luftade ponnyn som hon ska få låna i sommar genom en bekant till hennes styvmor (som är "hästmänniska").

Vilken lycka med en egen ponny en hel sommar! Hästen är hela 21 år gammal så det känns ganska tryggt att det knappast är någon yster sprakfåle hon ska rida och pyssla med. Hästar är fina djur men jag har stor respekt för dem.

Efter all ogräsrensning så blev det matlagning till 10 personer, mamma och pappa, alla barnen, Andréa:s pojkvän och vi själva. Visst blev det en hel att fixa med, men jag tycker det är härligt när alla är samlade (det är inte så ofta numera) och det blir en skön stämning runt middagsbordet när alla pratar och skojar. Till efterrätt testade jag en tårta som var med i senaste numret av Icatidningen Buffé, maräng, choklad, grädde, hallon och jordgubbar. Lite kletig, men vansinnigt god!
 
Som om inte tårtan vore nog så plockade vi fram chips och godis när vi skulle spela kort. Det blir alltid plump-spel när mormor & morfar är här och nu när vi var så många så fick vi spela i två grupper och köra en "turnering". Jag talar inte om hur det gick för mig, urk.

Ungarna brukar få någon form av belöning för att de gjort bra ifrån sig i skolan. Pontus fick pengar, Andréa en Gatufestbiljett och en klänning, Frida ska gå ut och äta med Nils på restaurang. Ella fick kläder, bl a ett par 3/4 ljusa jeanstights som jag hittade på Exit. Köpte lika åt henne och Ines. De på bilden är Ines (med lite extra plats för blöjbaken):

Fick själv en ny hårspray av snälla mamsen, det är toppen för sånt går det åt en hel del av om mina fjun ska ligga där jag vill.

En mysig lördagkväll till ända, jag njöt i fulla drag av hela min stora underbara familj :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela