gikas

Mitt i veckan

Publicerad 2009-06-03 16:53:01 i Allmänt

Av två anledningar så blev det ingen målning på huset idag; dels risk för regn, dels för att jag fick en sån ruggig värk i handleden och målar-armen i går natt att jag knappt kunde sova. Tant börjar visst bli lite svag tror jag, grrr. Nu känns det mycket bättre, men mörka moln tornar upp sig runt omkring så penslarna och mina handleder får vila ett tag. 

På förmiddagen bev det en vända till stan, Frida skulle till en kiropraktor med sin krånglande rygg. Det tog kanske 10 minuter, knakade inte ens och kostade 400:-. Hyfsad timpenning, tänkte vi, men huvudsaken att hon blir bra. Tydligen var bäckenet lite framskjutet. Undrar vad en sån kille skulle hitta för fel på mig? Värsta plockepinn bland mina stela och knastrande benknotor, huga. Jag skulle ha bokat för länge sedan, men det är så ruggigt läbbigt när de knäcker i nacken att jag skjuter upp det hela tiden. Nu vet jag i alla fall skillnaden på en naprapat och en kiropraktor. Den första jobbar med stela muskler och knäcker till lite enklare problem, den senare har betydligt längre utbildning och knäcker på ett djupare plan i skelettet. Hoppas jag fattade det hela rätt.  

Efter knäck-farbrorn så tog jag, Nils och Ines en lunch på stan och shoppade lite prylar till lilla fröken:
Söta sommarsandaler från Vincent i stl 20

Köpte också en "reservkanin" som liknar hennes favvo (bra att ha om bästisen skulle råka försvinna) och en hel kasse uteleksaker som Ines kan ha i sandlådan.
  
Dagens bästa inköp var nog ändå den här till Nils:

"Silence omedelbart, Silence varje natt..." ja, jisses vad tyst och fridfullt det kommer att bli i vårat sovrum nu :-))

När vi kom hem från stan, hade tunikan från Mandel kommit i brevlådan (redan) - jätte jättefin! Fick också med en liten påse med några smarriga kolor - sånt uppskattar man alltid, he he.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela