gikas

Nils stack i natt med min son

Publicerad 2009-06-16 10:31:49 i Allmänt

He he, den rubriken skulle nog sälja en hel del nummer av Hänt Extra om jag hade varit kändis.

Fast det är faktiskt sant, min sambo och min son åkte söderut mot trakterna kring Uddevalla runt midnatt. Nils har hittat ett parti båtinredning på Blocket och eftersom hans far nappade på affären så hyrde de en mindre lastbil och gjorde upp med säljaren om att hämta lasset idag. Pontus hade inget för sig så han hängde med som bärhjälp. Tanken var att han även skulle byta av som chaufför på hemvägen, men den nattugglan hade visst inte sovit alls på vägen ner så jag hoppas att Nils håller i ratten. Han sov i alla fall några timmar innan de for. 

De är nog snart framme så det ska bli spännande att höra om de gör en bra affär eller inte. Det var tydligen en hel del äkta mahogny och sånt är ju riktigt svindyrt om man ska köpa det löst. Jag håller tummarna för att det är bra grejjor inte bara för att Nils och hans far ska bli nöjda, utan även för att det troligen spar en hel del tid och möda när båten ska färdigställas.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela