gikas

Nu gjorde jag nästan bort mig

Publicerad 2009-06-09 16:23:58 i Allmänt

Jag har varit och hämtat Pontus studentskylt och var så ivrig att få visa upp den, men då slog det mig att han ju faktiskt kollar i bloggen. Jag vill ju inte att han ska se vilket otroligt pinsamt kort vi valt på honom, så publiceringen får vänta helt enkelt, he he. (Blev du skraj nu Pontus?)

På torsdag är det dags, kl 15.00 går han ut och viftar med mössan på samma trappa som jag gjorde det på för typ 100 år sedan. Min mössa lär vara mer gul än vit vid det här laget även om jag minns det som idag. Hur kul som helst hade vi! Efter champagnefrukosten i busbacken gick man halvlullig och fnittrande genom stan mot skolan och tyckte att livet lekte.

Erica (då) Hedman, 19 år och student från 3-årig ekonomisk linje på Hedbergska skolan. (Hm, det syns att man levde på de stora axelvaddarna och permanenternas tid, urk) 

Hade inte en tanke på att jag bara några år senare skulle bli mamma åt nästa generation mössbärare. Ska bli underbart att se hans glädje på torsdag och samtidigt få "flashbacks" från min egen studentdag. Pontus, jag hoppas du får minst lika kul som jag hade. Ta det lite coolt bara med du-vet-vad..... 

Ella har en bra bit kvar innan det är hennes tur att ta studenten, men de hade en rolig dag ändå eftersom hon och Ida uppträdde på skolans vårshow. De hade riktat in sig på 80-tal och sjöng och dansade till Anna Book´s låt ABC i så här glassig outfit:

Själv tillbringade jag förmiddagen på Trygghetsrådet och fick bl a en del tips på hur jag ska lägga upp mitt CV. Det är inte helt enkelt att få sin ansökan att sticka ut från mängden så det är bra att kunna få råd och synpunkter från andra.

När jag kom hem berättade Nils att Ines inte varit så pigg, hon hade fått feber. Jag misstänkte redan igår kväll att hon höll på att bli sjuk för hon åt dåligt och var rätt gnällig. Somnade dessutom direkt efter vällingen. Stackars liten, det är alltid jobbigt att se de små liven sjuka. Hoppas det går över snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela