gikas

Skrotgömman ett minne blott

Publicerad 2009-06-21 19:20:11 i Allmänt

Handen på hjärtat, alla hem har väl något utrymme där man stuvar undan en massa skräp som ska till återvinning eller slängas "vid tillfälle". Vårt sopberg doldes på altanen. Egentligen hade vi köpt en sån där dynlåda där returprylar skulle ställas, men det har legat så mycket saker på den också att man knappt vågat lyfta locket.  

Idag fick jag ett ryck och blottade plötsligt allt skräp genom att plocka ner staketet som omgav altanen på framsidan. Lämnade bara stolparna kvar. Det skapade visserligen ännu mer skräp, men det var det värt.  


Meningen är att jag ska snygga till och göra lite trivsamt där under tak så man kan sitta bland kuddarna, dricka ett glas rött och surra tills solen går upp. Får se om jag lyckas skapa den "oas" jag har i tanken för då är det bara att invänta värmen sen...(Jag skriver i "jag-form" för Nils, som inte är sugen på några fler projekt den här sommaren, har sagt att detta får jag göra helt själv, men vi får väl se om inte han också vill sitta här och mysa sen när det är klart, hi hi :-
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela