gikas

Fredagsbus & fredagsmys

Publicerad 2009-06-05 21:44:45 i Allmänt

De senaste dagarna har jag åkt i skytteltrafik till och från Birsta för att fixa en massa små och stora ärenden, så nu känner jag mig rätt less på allt vad butiker heter. När man dessutom måste ha med sig lilla, busiga Ines i högform så sätts verkligen uthållighetern på prov. Vi började på Barnens Hus där jag kollade på solskyddskläder till Ines. Det fanns inga långärmade i hennes storlek just idag, men ett par coola små solbrillor köpte vi i alla fall + en present till ett kommande party. Innan vi gick därifrån så fick Ines springa av sig lite i lekhörnan. 

Hennes coola outfit kommer så klart från Gangstar, utom hatten och strumpbyxorna :-)

Efter leken skulle vi köpa några kortärmade sov-body´s till skruttan och baslinnen i svart och vitt till mig. Sunshine på MQ är en bra modell så de har jag flera färger av, 129:-/st. Ines ville inte alls sitta still i vagnen efter lunchpausen, men när hon fått springa omkring ett tag på stora fria ytor så slocknade hon till sist så jag kunde ta det lite lugnare och kolla in andra snygga kläder. På roliga Monki så fanns det en tyll-kjol som är nästan på pricken lik Gangstars snygga "Sally":
 
Känner mig på tok för gammal för en sån här annars hade jag nog fixat så Ines och jag haft lika :-)

Det jag gruvade mig mest för idag var inköpet av sommarblommorna. Det är svårt nog att få det rätt även utan livligt sällskap. Har liksom ingen aning om vilka "grönsaker" som passar ihop och hur de ska skötas. Medan jag fick hjälp av en mer kunnig person så plockade Ines nävarna fulla av tjusiga blommor och blad, klart stressigt läge. I kassan försvann hon och hittades bakom disken hos kassörskan. Puh, jag var helt färdig när vi äntligen kom hem igen. 

Det syns kanske inte så tydligt, men kolla in de små, rangliga mörka blommorna i mitten. Den växten var jättecool - luktade choklad så jag vara bara tvungen att köpa en! 

Hann med en vända på Glasbanken också där jag investerade i en box rött som matchade Nils fantastiska syltlöksgryta på älgkött som var klar precis när vi kom hem. Nu blir det efterlängtat fredagsmys med familjen. Önskar alla en trevlig helg!     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela