gikas

Tvära kast mellan sinnesstämningarna idag

Publicerad 2009-06-18 21:21:16 i Allmänt

Först glad över vinsten, sen trött och less, sen ledsen, sen glad igen och nu är jag arg som ett bi. På hunden! Den lilla räkan blev så avundsjuk när jag la Ines att han skyndade sig att pinka på hennes leksaker! Hon var så trött att det bara vara att stoppa ner henne i sängen så jag var borta max ett par minuter så man undrar om "dådet" var planerat. Kanske en hämnd för att hon jagat honom rätt mycket idag. Han låg i hallen när jag kom och såg ut som om han legat där hela tiden, men när jag skulle städa undan upptäckte jag fläckarna och sa högt "- Vad är det här?!?" (Som om jag inte visste). Då tittade han upp och såg oerhört skyldig ut, inget pokerfejs där inte. Jäkla jycke! Det händer ibland att han smyger iväg och kissar inne på de andra barnens rum också. Det är ingen som daltar med honom och alla fostrar så gott de kan så han borde rimligen inte känna sig högre i rang än dem, men det växelvisa boendet kanske gör honom osäker på "flockens" sammansättning. Han kanske tycker att vi flockledare är dåliga på att hålla ihop alla, vad vet man...?

Hur 17 ska vi få bort det där otroligt irriterande beteendet? Går det att få bort? Är det ren och skär avundsjuka (för lite uppmärksamhet), tristess, dominans eller löpande tikar i närheten som orsakar detta? Tips mottages tacksamt för jag är så trött på att stänga dörrarna p g a hans dumheter (och skura då vi glömt det eller varit ouppmärksamma). Grrrrr... 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela