gikas

Min hund

Publicerad 2009-03-16 12:42:18 i Allmänt


Det här är Egon Hunter. Han kommer från Åkersberga och hans mamma är en blandning mellan Bischon Frisé och 1/8 pudel, hans pappa är en renrasig Bischon Havaniese. En egen hund stod högst på önskelistan under hela min uppväxt, men jag fick bara katter i stället eftersom mamma & pappa tyckte att de var lättsammare. Inte mig emot för katter är verkligen underbara djur, men nu äntligen fick jag min efterlängtade vovve då vi hämtade hem honom för snart 4 år sedan. Det var lite lustigt att uppfödaren döpt honom just till "Hunter" eftersom Nils hellre hade velat ha en rejäl jakthund och inte någon fjantig "golvmopp". Fast han har fått erkänna i efterhand att Egon är rätt cool ändå eftersom han glatt hänger med på det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela