gikas

Choklad

Publicerad 2009-03-24 10:53:31 i Allmänt


Förr åt jag bara typ vanlig mjölkchoklad och kexchoklad. Var egentligen inte speciellt förtjust i det överhuvudtaget, det var sega råttor och gelehallon som gällde. Mörk choklad gick bort helt. Sen hände något en jul för ganska många år sedan då min dåvarande make fick en stor säck med fin belgisk choklad från sitt jobb. Jag blev lite imponerad av alla fina förpackningar, men skeptisk till att det skulle smaka gott. Jag tog en bit här och en bit där och det var faktiskt inte så tokigt.....kan erkänna så här i efterhand att jag åt upp alltihop nästan själv (Krille var redan less på alla askar de hade fått) . Efter den julen med "riktig", välgjord fin choklad så var alla de vanligaste sorterna på affären ingenting i jämförelse. Jag lärde mig uppskatta en hög kakaohalt och fick även upp ögonen för tryffelpraliner. Må-bra filmen "Chocolat" av Lasse Hallström var också en inspiration i denna nya värld av smakupplevelse. Tänk en bit mörk choklad till kaffet eller en härlig chili-tryffel till ett glas rött vin - det är sånt som sätter lite extra guldkant på tillvaron!

Kommentarer

Postat av: Pontus

Publicerad 2009-03-24 14:47:57

Att du orkar lägga ordning chokladen sådär snyggt och knäppa bilder på det. En annan hade på sin höjd sökt på google efter "lindh choklad" eller liknande och lagt upp.. :P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela