gikas

Bodypump

Publicerad 2009-05-12 20:03:43 i Allmänt


Undrar vad det skulle heta på svenska? "Kroppsuppblåsning"...? Fast det enda som blåstes upp på mig igår var nog kinderna när jag råkade sätta på för mycket vikt på stången. Ändå hade den gråhåriga, betydligt äldre damen framför mig kanske dubbelt så mycket belastning. Då skämdes jag och förbannade mig själv för att jag varit så lat och inte tränat ordentligt på flera år. Erica, du kan inte leva på gamla meriter fattar du väl, din dummer!!!

Idag har jag nynnat på Lena Ph:s låt hela dagen ("ont det gör ont...") för det känns lite här och där att jag pumpade igår. Till råga på allt så var det arbetskväll på skolan och där blev målning av lekhagar min roll, mer ben och rygg-böj med andra ord. Som tur var kom det en regnskur så jag hann inte så långt och sedan kom några av de större barnen och tog över. Tveksamt om färgen sitter kvar trots blötan, men ungarna hade kul i alla fall och min stackars ömma kropp fick vila. Åt korv och surrade med andra "arbetslösa" föräldrar resten av tiden så det var rätt trevligt ändå. 

Har inte sett tv på jättelänge, men ikväll tror jag att jag ska slötitta på Melodifestivalen och hoppas att det går bra för Marlena (även om jag hellre hade sett Sarah DF som vår representant). Tror att det kan gå precis hur som helst, flipp eller flopp - Heja Sverige!
Marlena Ernman
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela