gikas

Sega krokar

Publicerad 2009-05-16 12:14:02 i Allmänt

Vad jobbigt det är när det står två skålar med chips och ostkrokar på bänken kvar från igår när man är hungrig och ska äta frukost. En stooor prövning för karaktären eftersom särskilt ostkrokar är så sjukt goda "dagen efter", lite småsega liksom....Nä, jag åt så mycket av dem igår så jag SKA låta bli!  Finns i och för sig en viss risk att de ändå slinker ner senare, men man äter ju helt enkelt inte snacks till frukost, eller hur Erica.

Idag kommer mina gulliga föräldrar och ställer upp som barnvakter för att jag ska kunna åka på Autocad-kursen i Västerås eftersom Nils jobbar. Egentligen hade jag velat tömma tvättstugan innan dess, för varje gång mamma kommer så börjar hon slita med tvätten, men nu hanns det inte med så jag får väl kanske sätta dit ett hänglås och ta med mig nyckeln i stället, hi hi.

Sist de var här så fick vi ju hjälp med fixningen av hallen nere, så det ska bli roligt att kunna visa att det är nästan klart nu. Fattas bara målning av dörrarna ett varv till + lite mer piff med hyllor och förvaring. Funderar på att ta bort ek-hyllan och sätta upp något fiffigt på väggen i stället. Ska också dit en dator och en hylla ovanför skrivbordet.

Skofacken från Ikea är kanon till tidningar, broschyrer och sånt så jag är inne på att köpa fler av dem. De sväljer mycket men tar väldigt lite plats. Skulle vara bra även i förrådet, inte bara till skor utan även regnkläder och liknande.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela