gikas

Grå fredag, men...

Publicerad 2009-05-22 12:53:14 i Allmänt

Dagen har börjat segt, känner mig trött och har ont i huvudet. Ute är det gråmulet och ganska kallt så inte ens hunden var särskilt ivrig när vi skulle göra morgonpromenaden. Ines var inte heller sig lik utan gnällde en del och ville helst sitta i knä....(Med tanke på att Pontus motvilligt ska sitta barnvakt ikväll så vore det just typisk om hon inte är på sitt vanliga solskenshumör, tänkte jag.) 

Ines humör vände efter en brakfrukost och nu sover hon gott efter att ha lekt koja i barnvagnsinsatsen, som hon klättrar i och ur hela tiden och har jättekul. Hon stortrivs i vagnen.
   
Senare i dag kommer brorsan från Stockholm för han ska på bröllop i morgon i Matfors. Andréa har sin pojkvän här och åker snart till Göteborg på squash-cup (...och Liseberg, den lyckosten :-), Nils är i stugan för arbetshelg med jaktlaget, Pontus spelar golf med sin far, Frida är hos sin mamma, Ines sover och Ella är på väg hit. Ibland känns familjen lite spretig och man har inte alltid full koll på vem som är var, hur länge och när de är hemma. Det kan bli svårt att planera måltider och sånt. Fast jag är van och har lärt mig uppskatta kontrasterna mellan fullt och tomt hus :-)

Ikväll ska som sagt Pontus ha huvudansvaret för sina yngsta småsystrar för jag ska till Granloholm och fira min kompis Annika som fyller 40 år idag! Ser fram emot festen som säkert sätter lite färg på den här annars rätt gråa fredagen.

Många grattis kramar till dig min underbara vän!!! Vi ses om några timmar.............

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela