gikas

"Jag har en idé"

Publicerad 2009-05-09 17:50:09 i Allmänt

Nils brukar få rysningar när jag säger de orden, för nästan alltid innebär det en massa extra jobb och det har han varken tid eller lust till. Det brukar leda till att han inte rktigt våga erkänna att mina idéer är bra, utan han tar det säkra före det osäkra och slår dövörat till, alternativt dömer ut idén direkt för att undvika risken att den leder vidare. 

Jag försöker förklara att bara för att jag får en idé eller tanke som jag vill förmedla till honom så betyder inte det att den genast måste genomföras. Jag är helt öppen för kritiskt tänkande och resonemang kring det hela. Självklart förstår jag också att det måste finnas både tid och pengar för att vissa projekt ska kunna genomföras. Det är bara kul att spåna lite.

Nu har jag fått en vision i mitt huvud som jag själv tycker att kanon: Vårt hus står liksom fel på tomten så solen är mest på framsidan där vi har vi har ganska trångt. Baksidan där vi har mest plats nyttjar vi sällan, men längst ner i hörnet på tomten är det sol i princip hela dagen. Där står komposten och vedlagret just nu. Om man tar bort/flyttar det och sätter upp ett insynsskydd och ett större soldäck så har vi ett toppenställe för grillning, solning, badpool och samvaro utan att behöva sitta nästan ute vid vägen på framsidan. Det skulle bli hur läckert som helst!

Projektledare har vi (jag) så nu fattas BARA arbetskraft, tid och pengar. Håll tummarna: 

"- NIIISSE, jag har en ide´, hör här....."

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela