gikas

Jeansen har krympt

Publicerad 2009-05-03 21:57:54 i Allmänt

Plötsligt har favvojeansen blivit trixiga att knäppa och sitter inte alls lika bekvämt som de brukar...hm...Jag skulle ju kunna skylla på att de krympt eller nåt, men det är nog tyvärr bara att inse att det snarare är mitt ohämmade frosseri som satt sina spår på senare tid. Ända sedan Vemdalen har jag mer eller mindre levt på skräpmat, godsaker, fikabröd, snacks och kaloririka drycker. Förr har jag kunnat tacka mina gener för att jag har kunnat äta sånt utan att det har märkts så mycket, men nu har jag tydligen nått den åldern då det fastnar direkt!

Bara att inse att jag behöver anamma en betydligt bättre karaktär och vara mer måttlig med sånt som jag hittills bara vräkt i mig. Sluta helt med allt som är gott tror jag inte på, då blir det för tråkigt. Räkna kalorier och hålla på med olika dieter är inte heller min grej, det verkar alldeles för krångligt.

Om jeansen ska sitta som en smäck igen så ska det bort runt 3 kilo. Planen får bli att åka på affären bara när jag är mätt (för då köper man inte hem lika mycket onyttigheter), välja klokare mat i mindre portioner och röra på mig mer helt enkelt.
Lyckas inte det så kanske jag får svälja mina principer och hitta en lämplig diet, eller kanske helt enkelt köpa nya favvojeans....i en större storlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela