gikas

Jordgubbar & minivampyrer

Publicerad 2009-05-01 22:12:47 i Allmänt

Mmm, tyckte Ines som fick smaka jordgubbar för första gången i sitt liv. De var stora och fina men inte i närheten så goda som hemma-odlade härligheter. Dessa kom från Spanien. Finns inget bättre än en tallrik fil och solmogna jordgubbar till frukost på sommaren. Jag längtar....



Vår och sommarkänsla i all ära, men det är inte fullt så charmigt med alla snuskiga kryp som vaknar till liv nu i värmen. I fjol hade vi massor av nattfjärils-eländen inne och det verkar bli likadant i år.

I går hade jag precis släckt lampan och nästan slumrat till då det började flaxa vilt under hakan mot min hals - PANIK!!! Storviltsjägaren Nils tycker såklart att jag är fånig som är rädd för små insekter, vad kan de göra mig liksom....Egentligen är jag nog inte direkt rädd heller, utan mer äcklad. De vidriga rackarna verkar inte ha någon ordning alls på flygkontrollen och kraschar in i allt där de lämnar dammiga avtryck efter sig. Lyckas man ha ihjäl dem så återuppstår de alltid som i värsta skräckfilmen och fladdrar galet vidare.

I natt ska jag nog syna taket extra noga för den här håriga krabaten satt och lurade på insidan av ytterdörren - en typisk minivampyr som säkert hade tagit sikte på min hals i mörkret om jag inte upptäckt honom:

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-05-02 15:42:15

Jag nästan kräks och grinar när jag ser det där äckliga!!!Fy,jag hade nog behövt någon form av terapi om detta VIDRIGA suttit på mej.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela