gikas

Mera feber

Publicerad 2009-05-25 17:24:22 i Allmänt


Det lär ju knappast vara svininfluensan, men jag svettas som en gris i alla fall. (Varför säger man så - svettas verkligen grisar?) Febern är fortfarande hög och jag ligger mest hela tiden. Har sovit bort halva dagen, men efter en Alvedon så orkar jag i alla fall kolla lite på tvn och datorn en stund. Tur att mina gulliga stor-tjejer hjälper till med lillasyster nu när Nils jobbar eftermiddag.

Nu är det reprisen av Äntligen hemma som jag tidigare inte missade ett avsnitt av, men nu när de bygger om en 12-miljoners villa (typ) med hjälp av en hel stab hantverkare så känns inte programmet direkt riktat till vanliga svenssons längre. Alla dessa renoveringsprojekt och "piffningar" de visar måste ju kosta hur mycket som helst. Bara kuddarna de slänger i den måttbeställda soffan har säkert gått på flera tusen. Vem har råd med det?!? Varför kommer det inte ett helt nytt program som tipsar vad man kan göra för att renovera och öka trivseln hemma med små medel? Det tror jag skulle få höga tittarsiffror.  


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela