gikas

Ratar solen idag

Publicerad 2009-05-24 12:58:53 i Allmänt

Tecknad sol
Världens finaste försommardag och jag sitter/ligger i soffan och svettas och fryser om vart annat. Har feber och ont i kroppen. Så typiskt! Hade gärna gjort en massa annat vettigt i dag än att ligga här. Tur att Ella är hemma och underhåller Ines för deras mor är ingen skojjig typ just nu.

Skönt att Nils kommer hem från älgtornsbyggandet i kväll så han kan ta över ansvaret när jag är klen. Ella ska ha tjej-party mellan 17-20.30 så det blir till att hålla sig undan så ingen blir smittad. Tur att de tänker vara ute en del och hoppa studsmatta. Måste väl pallra mig iväg och köpa en jättepåse med godis i alla fall innan kidsen kommer (lovar att inte nysa på Karamellkungen).

Jag är lite ängslig för den där studsmattan när det är många som hoppar samtidigt. Skulle gärna vilja få upp ett skyddsnät så ingen flyger av. Fast mattan är ju ingen prydnad i trädgården precis och med nät ser det ju ännu värre ut så jag vacklar mellan säkerhet och synintryck. Morsan i mig säger nät, men esteten vägrar och hoppas att det går bra ändå.

Nä, nu sover Ines så jag ska passa på och vila lite jag också. Vill ju skynda mig att bli frisk för vi har hur mycket som helst att göra både inne och ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela