gikas

Skivinspelning

Publicerad 2009-11-20 00:16:34 i Allmänt

I dag har jag varit med om något som mest troligt är en "one of a lifetime" upplevelse. Jag och Ines åkte först till Mc´Donalds för att äta lunch med alla dagisbarnen på Mac & Mulle. 
 
Perfekt med långbord till alla hungriga små vargar som åt med god aptit. Konstigt att just "skräpmat" går hem hos alla barn. Efter maten var det samling i stan utanför Sidelake studios där div kända artister har spelat spelat/producerat sina skivor, bl a Petter, Timbaktu, Takida.  
 


Här skulle ungarna få spela in sin alldeles egna skiva med julsånger. Jag vet inte vilka som tyckte det var mest spännande att få vara där, vi vuxna eller barnen. Knappar, sladdar och mikrofoner överallt. Jag och Dagbladets tidning förevigade det hela med våra kameror.

Ungarna var lite försiktiga och i otakt med sången från början, men efter några gånger så fick de till ett hyfsat slutresultat tror jag. Jag tänkte smita ut och lyssna vid kontrollbordet, men när dottern protesterade så fick jag vackert sitta med och sjunga. Ines har inte riktigt kommit på det där med att sjunga än, men hon dansade glatt i stället och tyckte det var jättekul. Här är skivans producent och mannen som gjorde detta möjligt, Jordan och Elle´s pappa - tillika vår granne - Patrik Collén (berättade att han f n jobbar med Petters nya skiva som släpps nästa år).
 
Efteråt bjöds vi på fika och ungarna fick leka av sig lite efter att ha varit så duktiga och suttit stilla så länge.

Ines var supertrött, men orkade hålla ut ett tag till. Fick go´kramen från lilla Moa.

Nu väntar vi med spänning på slutresultatet. Collén avslöjade att skivan kommer att innehålla några alldeles speciella hälsningar till barnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela