gikas

Tvärstopp på flera plan

Publicerad 2009-11-22 23:55:07 i Allmänt

Jag vet inte om man ska kalla det otursdag, jantelag eller bara vanligt missflyt. Nu slutade nästa dator att fungera och man blir bara så ställd - har ingen aning om hur man ska göra nu så om jag inte bloggar på ett par dagar så vet ni varför. (Nu ikväll fick jag låna Andréa:s).

Efter det började dagen ändå rätt bra med en vända på stan där jag köpte ett par höga stövlar, eller två kan man säga eftersom jag bytte de jag tidigare köpt till en mindre storlek också. Det sved verkligen i plånboken, men jag tycker att skorna är så pass viktiga att jag unnade mig den lyxen med både vardagsstövlar och lite högre klackar till fest. De här kan man ha antingen som på bilden eller uppvikta med en "rosett" baktill, finns på Scorett till extrapris just nu.

De andra, knähöga stövlarna har en bekväm höjd på klacken och de hittade jag hos Nilson. Lite väl många detaljer kanske, men de var var mjuka, sköna och snygga på. Jag har dessutom letat överallt och inte kunnat hitta några jag gillade bättre i den prisklassen så det fick bli dem. Tror att de får stanna men jag ska prova dem hemma några gånger innan jag bestämmer definitivt.  

När jag packade in Ines och vagnen i bilen för att åka hem så kände jag mig lite knepig, loj liksom. I går kväll hade jag ganska ont i halsen så jag anade redan då att det kunde vara något på gång. Jag hade nog feber när jag kom hem för jag la mig på soffan under en filt och somnade direkt. Nils fick ta hand om Ines och lägga henne. Sedan dess har han jobbat med avloppet som satt igen sig i källaren. Jag önskar nästan att jag varit lite snuvig så jag inte skulle känna den vidriga doften lika bra som nu, urk. Fast här uppe är det ju ingenting mot hur det luktar på nedervåningen där Nils har tillbringat en hel del tid med att lösa upp proppen. Vilken hjälte han är som fixar allt sånt där äckligt.

Just nu känner jag mig lite bättre, så jag vet inte om det är Ines som smittat mig med "snabb-febern" hon hade förra veckan eller om det blir något mer av det här, hoppas inte för till veckan har jag en hel del inplanerat.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela