gikas

Humörsvängningar

Publicerad 2009-10-22 20:35:51 i Allmänt

I går var det en sån där halvtung dag som man helst vill hoppa över, jag kände mig orkeslös och ville bara sova. Ägnade kanske en timme åt en dataklickkurs i Publisher, men kände att jag kunde inte ta in något så det fick bli pausknappen. Lite senare åkte jag in till Trygghetsrådet för att prata med min coach Birgitta. Jag vet inte vad som hände, men hon sa att jag hade sett trött ut på föredraget härom dagen och då blev jag helt grinfärdig och kände mig urdum. Jag trodde inte att det syntes att jag känner mig lite sliten just nu, att jag känner att jag inte riktigt räcker till för allt som behöver göras. Ibland blir det ju bara så. Birgitta gav mig i alla fall något upplyftande - tre timmars betald behandling hos Atlas, t e x massage. Först på kvällen började jag hämta mig lite och då fortsatte jag med kursen som faktiskt var riktigt intressant - precis sånt som jag vill lära mig. 

Jag vet inte om Ines kände på sig att hennes mamma behövde sova lite extra för idag väckte hon mig halv tio! Vi fick gå dagisgänget till mötes för de hade hunnit påbörja sin promenad när vi var påklädda och klara. Jag överlämnade henne i sin vagn och gick sedan en promenad med grannen Josefin, alltid lika trevligt att få snacka lite "skit" på vägen :) Väl hemma var det bara att hoppa in i duschen och göra sig klar för en lunch på stan med Lisa M som jag inte träffat på ett tag. Vi gick till innergården på galleria 1891 och pratade länge över en bit god mat och kaffe. Nils hade lovat hämta Ines så vi hann med en liten shoppingrunda efteråt. Jag hittade den här ursnygga, lite blanka jackan på MQ som går att variera i det oändliga beroende på vad man har till:

När jag kom hem så möttes jag av min stora härliga familj och njöt av världens godaste älgköttsoppa som Nils gjort. (Pontus saknas förstås runt middagsbordet, men förhoppningsvis kommer han hem och hälsar på snart)   
En jättetrevlig dag som har fört upp humöret i topp igen och gett lite ny energi lagom till helgen - vad ska jag hitta på då...?  :)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela