gikas

En jobb(ig) dag

Publicerad 2009-10-04 22:33:45 i Allmänt

Har haft en hel del missflyt idag. Jag har ju fått låna en Friendtex-kollektion under två veckor, men inte uppfattat att allt skulle lämnas tillbaka under förmiddagen. Oj, jag som bokat in en visning i båtklubben mellan 12-15! Hon som lånat ut kläderna hade en modevisning samma tid så det var nära att jag fick ställa in. Som tur var fick jag ta en annan säljares kläder under dagen så det löste sig efter en massa tidigt bilåkande för att lämna det jag hade och hämta nytt ute i Söråkerstrakten. 

Sen kom nästa problem; pizzerian i närheten av klubbhuset där vi skulle hålla till hade brunnit sedan natten så vägen ner mot hamnen var avspärrad!
 
Lyckligtvis behövde jag bara vänta ett tag innan de släppte fram bilarna igen så jag slapp släpa alla 5 garderober och klädställningar så långt. (Tacka vet jag barnkläderna för de ryms i bara en väska). 
 
Frid och fröjd ett tag och ganska många intresserade som handlade, men sen hände nästa grej; Ett plagg hamnade för nära ett värmeljus och fattade eld! Som tur var slutade det "bara" i ett rejält hål i blusen. Hade just varit snyggt om vi hade fått springa upp till vägen och be brandmännen koppla på slangarna igen! Bränd viscose luktar inte gott, men någon vädring var utesluten för bränd pizzeria luktade ännu värre utifrån. 

Efteråt blev det en ny tur till Söråker för att lämna tillbaka alla kläderna och med tanke på allt bilåkande, många timmars arbete + en förstörd blus så undrar jag om jag ens gick jämt upp idag. 

När jag kom hem stank det på hela övervåningen p g a det här:

Vad det är tänkte jag berätta mer om i morgon för nu är jag helt färdig för idag. Sov gott alla vänner!  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela