gikas

Kusliga typer

Publicerad 2009-10-27 20:05:26 i Allmänt

I dag bjöd Trygghetsrådet in till information om vuxenutbildningar på förmiddagen så jag passade på att gå dit och höra om det kunde finnas några lämpliga varianter för mig. När en annan gick i skolan så fanns det inte speciellt mycket att välja på (särskilt om man inte var redo att flytta) så det finns helt andra möjligheter nu för tiden som man inte ens har en aning om. Det gäller bara att ha ett mål och veta vad man vill göra...det vet inte jag....eller jo, jag vet nog vad jag skulle trivas med, men det skulle troligtvis vara supersvårt att hitta något jobb. Det här måste nog stötas och blötas många gånger om innan pusselbitarna faller på plats. Tur att de betalar ut studiemedel ända upp till 54-års åldern så jag det brinner inte i brallan än i alla fall. 

Efteråt hämtade Nils och Ines mig för en lunch på Ikea innan vi spanade in nya leksaksaffären Toy´s R us och handlade lite mat. "Lite" mat blev snarare MYCKET mat, vi fyllde lätt en hel kundvagn och fick punga ut med dryga 2200:- i kassan! Får verkligen hoppas att det räcker ett tag...

När vi kom hem hade vi några riktigt otäcka typer i huset:
 
(För en gångs skull så blev det toppenbra med röda ögon av blixten, he he) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela